Czy jesteś pewna, że Twoje decyzje zakupowe są świadome i w pełni przemyślane? Zdecydowana większość konsumentek nie wie, że ich wybory w większym lub mniejszym stopniu zależą od koloru produktu, jego opakowania, czy broszury reklamowej z przedstawioną usługą. Co bardziej oczywiste magię kolorów wykorzystuje się także do wyrażania swojego nastroju i indywidualnych cech osobowości. Przestawiamy porady dotyczące stosowania najpopularniejszych kolorów w modzie, wnętrzach i komunikacji biznesowej.

Żółty

Moda:
Ubierając się na żółto informujesz otoczenie o silnej ochocie przebywania z innymi. Kolor żółty oznacza strach przed samotnością i chęć rozładowania problemów, które Cię blokują. Żółte ubrania najlepiej zestawiać z fioletowym, granatowym, szarym, czarnym, zielonym i bordowym kolorem.

Wnętrza:
Żółty kolor reprezentuje barwy ciepłe, radosne i przyjazne. We wnętrzach niektóre jego odcienie poprawiają morale, zwiększają poczucie własnej wartości, niwelują zmęczenie i delikatnie wzmagają aktywność. Warto zaaranżować przestrzeń pracy na żółto, bo kolor ten działa inspirująco i poprawia myślenie.

Biznes:
W reklamie kolor żółty wykorzystywany jest po to aby wywoływać przyjemne uczucia. Najlepiej sprawdza się w promocji produktów dziecięcych oraz zróżnicowanych form rekreacji. Warto wykorzystać go w logo firmy, której potencjalni klienci mocno zwracają uwagę na bezpieczeństwo. Żółty kolor bardzo często trafia do klientów spontanicznych.

Paleta Simplicol oferuje dopasowane barwniki:

1801
Sonnen-Gelb
Słoneczno-żółty

Czerwony

Moda:
Czerwony kolor ubrań demonstruje potrzebę aktywności emocjonalnej i fizycznej. Osoby, które decydują się przemycić go do swoich stylizacji pragną być w centrum uwagi. Dodatkowo są energiczne i uwielbiają być podziwiane. Czerwień najpiękniej wygląda w połączeniu z niebieskim, fioletowym, czy pomarańczowym, ale w odcieniach pastelowych.

Wnętrza:
Na ścianach czerwień musi być używana rozważnie, bo optycznie zmniejsza każde pomieszczenie i mocno rozprasza podczas pracy. Kolor czerwony sprawia, że apetyt rośnie, dlatego dobrym pomysłem jest stosowanie go w kuchni, czy jadalni.

Biznes:
Pod wpływem czerwieni człowiek działa impulsywnie, dlatego firmy często wykorzystują go w swojej identyfikacji wizualnej. Jako kolor krwi podkreśla bardzo silne emocje, zdeterminowanie, kojarzy się z uczuciem zagrożenia, pasji, ale również namiętnością i miłością. Czerwień pozwala w łatwy sposób wyróżnić się spośród konkurencji. To najchętniej wybierany kolor do komunikowania promocji czasowych.

Paleta Simplicol oferuje dopasowane barwniki:

1803
Rosen-Rot
Czerwień różana
1804
Rubin-Rot
Rubinowoczerwony

Czarny

Moda:
Czarne stylizacje świadczą o zorientowaniu na sobie, poszukiwaniu chęci do działania, a także refleksyjnym nastroju i tęsknocie za przyjemnymi emocjami. Jest to kolor, który używany w dużych ilościach komunikuje niezależność i niechęć do dzielenia się problemami z innymi. Czerń stosowana w ograniczony sposób wycisza, uspokaja oraz dodaje pewności siebie, a także podkreśla autorytet, dodaje kompetencji i tajemniczości.

Wnętrza:
Czerń drastycznie zmniejsza pomieszczenie, którego ciemne ściany optycznie zbliżają się do siebie. Sprawdzi się zawsze jako forma urozmaicenia nudnego wystroju. Czarny kolor zdecydowanie nie jest wskazany dla przygnębionych, załamanych, niepewnych siebie osób. Dobrze będą się z nim czuły charaktery zdecydowane i władcze.

Biznes:
Tajemniczość czerni jest postrzegana jako ekskluzywna, formalna, władcza. Przejawia wyższość i godność. Utożsamiana jest z prestiżem elegancją, powagą, zaufaniem, a także stabilnością. Podświadomie kojarzy się z brakiem światła, dlatego niektórych może przerażać. Czerń modna jest zawsze, dlatego wykorzystywanie jej jest ponadczasowe. Trafia do klientów spontanicznych.

Paleta Simplicol oferuje dopasowane barwniki:

1818
Samt-Schwarz
Aksamitna czerń

Niebieski

Moda:
Kolor niebieski świadczy o wysokiej ambicji i potrzebie tworzenia czegoś nietypowego, co zostanie docenione. Wyraża pragnienie bycia postrzeganym jako osoba mądra i kreatywna. Przejawia wysokie poczucie odpowiedzialności i potrzebę kontroli. Niebieskie ubrania warto komponować z kolorami takimi jak: pomarańczowy, bordowy, czy ciemnozielony.

Wnętrza:
Pierwszą z wielu zalet tego koloru jest optyczne powiększenie pomieszczeń pomalowanych na niebiesko. Idealnie sprawdza się w pokojach, które służą wypoczynkowi i dobrze stymuluje komunikacje międzyludzką. Nie nadaje się do kuchni, czy jadalni, ponieważ znacząco hamuje apetyt.

Biznes:
Statystycznie niebieski to najbardziej lubiany kolor. Jego głębia przypomina ocean i bezchmurne niebo, dzięki czemu jej użycie pozwoli kształtować wizerunek firmy jako niezawodnej i skutecznej. Użycie koloru niebieskiego przyciąga klientów zarówno spontanicznych, jak i oszczędnych. W związku z działaniem niwelującym głód, nie poleca się go stosować firmom spożywczym.

Paleta Simplicol oferuje dopasowane barwniki:

1808
Nacht-Blau
Ciemny granat
1809
Royal-Blau
Niebieski kobaltowy
1810
Karibik-Türkis
Karaibski turkus
1811
Opal-Petrol
Opal-Petrol

Warto pamiętać, że świadome podejście do kolorów to nie tylko sposób na lepsze samopoczucie, współgrający z charakterem wizerunek, czy sukces firmy. Rozumienie barw pozwala skuteczniej interpretować bodźce wysyłane ze świata zewnętrznego.